Er bestaan heel veel soorten afrodisiaca . Helpen sommige van die middeltjes of is het een duur verkocht verhaaltje.

afrodisiaca : middeltjes om de sexuele drift op te drijven.
.
voorbeeld:Spaanse Vlieg

Toegevoegd na 34 minuten:
Welke zijn gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok boss

Het beste antwoord

Dat er niet veel wetenschappelijk bewijs voor is, wil echter niet zeggen dat je het niet eens kan proberen. Doorgaans zijn afrodisiaca immers ook supergezonde voedingsmiddelen. Helpen ze dus niet voor je seksleven, dan heb je toch tenminste gezond gegeten.

Toegevoegd na 18 uur:
buiten de spaanse vlieg (zie hier onder bij hippo)zijn de meeste ongevaarlijk
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Veel van die middeltjes zijn vooral gevaarlijk, zoals die Spaanse vlieg oftwel cantharidekever:
"De "lustopwekkende werking" wordt in werkelijkheid veroorzaakt door de bijtende stof die bij excretie de urineleider irriteert, zodat meer bloed naar de schaamstreek stroomt. Dit maakt het inderdaad makkelijker om een erectie te krijgen. In de oudheid werd het middel gebruikt als urineafdrijver. Cantharidine is echter een giftige stof waarvan de grens tussen een werkzame dosis en een gevaarlijke dosis erg nauw is. De stof kan priapisme veroorzaken; een zeer langdurige erectie die kan leiden tot ernstige schade aan de penis. Het veroorzaakt bij een te hoge dosis ernstige maag- en nierproblemen, die tot de dood kunnen leiden. Cantharidine werd vroeger zelfs gebruikt om mensen te executeren middels de gifbeker."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zit het vooral tussen de oren,al is wel bewezen dat een placebo ook effect kan hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een uitnodigende ontklede dame niet helpt, lijkt het me het beste alles maar te vergeten.